Maandag 30 december 2024

Hoge Raad: bestelknop Bol.com was niet duidelijk voor consument


  • 04-10-2024
  • Bron tekst / afbeelding: NOS.nl

De bestelknop op Bol.com was voor consumenten niet duidelijk genoeg. Dat heeft de Hoge Raad geoordeeld. Knoppen met teksten zoals 'bestellen', 'bestelling plaatsen' of 'bestelling afronden' maken volgens de hoogste rechtsinstantie niet goed genoeg duidelijk dat de consument een betalingsverplichting aangaat. Uit de uitspraak van de Hoge Raad volgt dat aankopen die via zulke knoppen zijn gedaan, kunnen worden teruggedraaid. Er zijn dus mogelijk grote gevolgen voor webwinkels en incassobureaus. Bol.com laat weten de bestelknop in 2022 al aangepast te hebben naar 'bestellen en betalen'. Het bedrijf zegt de uitspraak te bestuderen en nog niet te weten wat de mogelijke gevolgen zijn. Achteraf...

Lees het hele artikel op NOS.nl »